cropped-VFR6RSGY8XM5UKKmain_1e0b9eeaddbb21cb6994abfaff0ddc4b
ورق پی وی سی رنگی

معرفی ورق پی وی سی رنگی و کاربردهای آن

ورق فومیزه پی وی سی با مغز رنگی یکی از محصولات مورد استفاده در صنایع مختلف می‌باشد که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، مورد توجه بسیاری از تولیدکنندگان و کاربران قرار گرفته است. این محصول همان ورق فومیزه خام است که به ترکیب مواد آن در فرآیند تولید، رنگدانه‌ اضافه می‌شود. به همین دلیل سطح و مغز ورق پی وی سی رنگی به رنگ مورد نظر در خواهد آمد. این محصول را می‌توان در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها تولید کرد. در این مقاله قصد داریم با معرفی این نوع ورق، به مزایا و معایب آن پرداخته و کاربردهای مختلف آن را بررسی کنیم.

ورق فومیزه ربا مغز نگی
ورق فومیزه ربا مغز نگی

مزایا ورق فومیزه رنگی:

همانطور که گفتیم ورق فومیزه رنگی همان ورق فومیزه خام است که به فرمولاسیون آن رنگ اضافه شده است. پس می‌توان نتیجه گرفت خواص و کاربردهای مشابهی مانند دیگر ورق‌های پی وی سی دارد.

  • مقاومت در برابر رطوبت: ورق فومیزه پی وی سی با مغز رنگی دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت است که امکان استفاده از آن در محیط‌های با شرایط آب و هوایی متفاوت را فراهم می‌کند.
  • عایق حرارتی و صوتی: این نوع ورق دارای خصوصیت عایق حرارتی و صوتی بوده و می‌تواند در کاهش هزینه‌های انرژی و افزایش راحتی صوتی در ساختمان‌ها نقش مهمی ایفا کند.
  • وزن سبک: ورق پی وی سی با مغز رنگی به دلیل داشتن وزن کم، برای استفاده در ساخت و ساز و حمل و نقل مناسب است.
  • قابلیت انعطاف‌پذیری: این نوع ورق به دلیل ذات پلیمری و انعطاف‌پذیر خود، تحمل فشار و شرایط نامساعد را دارد و همچنین قابلیت خم‌پذیری و تغییر شکل را تحت فرآیند مشخص دارد.
  • قابلیت بازیافت: چون این نوع ورق از مواد قابل بازیافت تولید می‌شود، بنابراین دارای مزایای زیست‌محیطی بوده و قابلیت بازیافت دارد.از طرفی عمر طولانی این محصول نیز موجب شده تا آن را محصولی دوست‌دار طبیعت بدانیم.
ورق PVC رنگی
ورق PVC رنگی

معایب استفاده از ورق PVC رنگی:

  • حساسیت به حرارت: این نوع ورق به دلیلف ذات پلاستیکی خود به دما حساس است و ممکن است در دماهای بالای مستمر و طی زمان طولاتی دچار تغییر شکل و خمیدگی شود. ابته می‌توان این مورد را جز مزیت‌های این محصول نیز دانست. زیرا طی فرآیند دما و فشار می‌توان به آسانی آن را تغییر شکل داد و قالب زد.
  • آسیب‌پذیری: ورق فومیزه پی وی سی با مغز رنگی همانند انواع ورق‌های پی وی سی دیگر در مقابل ضربه و وزن سنگین آسیب پذیر است.
  • قابلیت پذیرش رنگ: این نوع ورق به دلیل رنگی بودن در قابلیت پذیرش رنگ مجدد محدود است و ممکن است در برخی کاربردها مناسب نباشد.
ورق فومیزه PVC رنگی
ورق فومیزه PVC رنگی

کاربردهای ورق PVC رنگی:

صنعت ساختمان و دکوراسیون: ورق فومیزه پی وی سی با مغز رنگی در صنعت ساختمان به عنوان عایق حرارتی و صوتی، جداسازی فضاها، دکوراسیون داخلی و خارجی، سقف کششی و کفپوش کاربرد دارد.

صنعت خودروسازی: این نوع ورق به عنوان جداکننده در قطعات داخلی خودروها استفاده می‌شود. از طرفی  این محصول به صورت گسترده در طراحی فضای داخلی انواع وسایل نقلیه از اتوبوس و مترو تا کشتی و آمبولانس کاربرد دارد.

صنعت بسته‌بندی: این محصول به دلیل خصوصیات عایق حرارتی و صوتی خود، در صنعت بسته‌بندی نیز کاربردهای گسترده‌ای دارد.

ورق فومیزه پی وی سی رنگی
ورق فومیزه پی وی سی رنگی

 

با توجه به مزایا، معایب و کاربردهای گوناگون ورق فومیزه پی وی سی با مغز رنگی، مشخص است که این نوع محصول در صنایع مختلف کاربرد دارد و نقش مهمی در بهبود عملکرد و کارآمدی این صنایع ایفا می‌کند. از این نوع ورق در مواردی که نیاز به CNC و ایجاد نقوش بر روی سطح ورق دارد  بیشتر استفاده می‌شود زیرا با ایجاد برش و حکاکی همچنان مغز و سطح ورق از رنگ یکسانی برخوردارند و این امر ممکن است در برخی کاربردها حایز اهمیت باشد.

در غیر این صورت ورق پی وی سی روکش دار با روکش های رنگی مات و براق هم می‌توانند جایگزین مناسبی برای ورق پی وی سی رنگی باشد. تنوع ورق پی وی سی روکشدار هم با توجه به تنوع بالای روکش‌های لیمنت و پی وی سی بسیار بالاست و می‌تواند به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران باشد.

برای دریافت قیمت و خرید  ورق ‌های پی وی سی روکش‌دار رنگی یونیفوم می‌توانید با شماره 02142407400 تماس بگیرید و از مشاوره کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

مطالب مرتبط

خروجی نهایی طرح خود را با چند کلیک مشاهده کنید.

cbimage
cbimage
See the final output of your design with a few clicks.
cbimage
Посмотрите окончательный результат вашего дизайна с помощью нескольких щелчков мыши.