cropped-VFR6RSGY8XM5UKKmain_1e0b9eeaddbb21cb6994abfaff0ddc4b
ورق فومیزه پی وی سی

معرفی ورق‌ فومیزه پی وی سی

ورق فومیزه پی وی سی چیست؟

در پی رشد اقتصادی و همچنین تب کاهش استفاده از چوب با نیت حفظ درختان جنگل‌ها در سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم، نیاز به کالاهای جایگزین چوب با ویژگی‌های منحصر به‌فردی چون سبکی، شدت یافت.

ورق فومیزه پی وی سی

با ایجاد حباب‌های گاز در طی فرآیند شکل‌دهی در بستر آمیزه PVC تولید می‌شود. خواص محصول به شدت وابسته به تعداد، اندازه، توزیع اندازه و یکنواختی این حباب‌هاست. با بکارگیری افزودنی‌های خاص در کنار کنترل دقیق فرآیند تولید می‌توان به این مهم دست یافت.

با تولید و استفاده از چوب‌های مصنوعی همچون نئوپان، MDF و … بشر به سمت کاهش استفاده از چوب درختان رفت که راه‌حل مناسبی برای این مشکل بود. اما انتشار گاز بنزن و فرمالدئید در محیط‌ (این مواد برای انسان و محیط زیست بسیار خطرناک هستند) باعث شد که استفاده از آن‌ها کاهش یافته و حتی در برخی از نقاط جهان استفاده از آن ممنوع شود. در دهه 70 میلادی نیاز مذکور در کنار ضعف چوب و کالاهای جایگزین شده در برابر رطوبت منجر به تولید و معرفی ورق‌های پی‌وی‌سی فومیزه در اروپا گردید.

ورق فومیزه PVC محصولی قابل بازیافت و دوست‌دار محیط زیست است که کاربردی مشابه ورق MDF دارد و با توجه به ویژگی‌های ذاتی خود بهتر از MDF و محصولات مشابه ظاهر شده است.


در ادامه بخوانید:ویژگی‌ها و کاربردهای ورق فومیزه پی وی سی و ورق ام دی اف


خروج گازهای سمی یکی از مهم‌ترین دلایل جایگزینی MDF و نئوپان با ورق‌ پی وی سی فومیزه بود، لیکن ویژگی بسیار مهم دیگر این محصولات ضد آب بودن آن است که باعث گسترش کاربردش در محیط‌های با رطوبت بالا مانند سرویس‌های بهداشتی در ساخت ست‌های کابین روشویی، آیینه و کابینت‌های آشپزخانه شده‌ است.

قابل ذکر است کلیه عملیات نجاری به سادگی بر روی این ورق‌ها قابل انجام است که باعث می‌شود با کمترین محدودیت در صنایع مختلفی به کار گرفته شود. همچنین از ابزار مورد استفاده در صنایع مختلف چوبی و MDF می‌توان در کار با این محصولات نیز استفاده کرد. چاپ پذیری و قابلیت رنگ آمیزی این محصول باعث شده تا در صنایع مختلف چاپ و تبلیغات نیز مورد استفاده قرار گیرد. از مزایای دیگر ورق‌ فومیزه پی وی سی می‌توان به ویژگی خود خاموش شوندگی و خاصیت ضد باکتری آن اشاره کرد.

با توجه به خصوصیات فوق، ورق‌ پی وی سی فومیزه که به دلیل خاصیت ضدآبی خود به ورق ضد آب نیز معروف‌اند را می‌­توان در ساختمان‌سازی، در دکوراسیون محیط‌های داخلی و خارجی ساختمان مانند سقف تزئینی، پنجره‌ها و درب‌ها به خصوص در مناطق جغرافیایی مرطوب و شرجی استفاده نمود. مزایا و موارد کاربرد این محصول بسیار زیاد است که در قسمت “کاربرد محصول” به طور کامل توضیح داده شده است.

برای ثبت سفارش خود از طریق سایت فرم درخواست خرید را تکمیل بفرمایید و یا برای اطلاع از قیمت، مشاوره و خرید ورق‌ پی وی سی فومیزه با واحد فروش یونیفوم با شماره 02142407400 (10 خط) تماس بگیرید.

مطالب مرتبط

خروجی نهایی طرح خود را با چند کلیک مشاهده کنید.

cbimage
cbimage
See the final output of your design with a few clicks.
cbimage
Посмотрите окончательный результат вашего дизайна с помощью нескольких щелчков мыши.