cropped-VFR6RSGY8XM5UKKmain_1e0b9eeaddbb21cb6994abfaff0ddc4b
کاربرد ورق پی وی سی فومیزه در ساخت دستگاه جوجه کشی

کاربرد ورق پی وی سی فومیزه در ساخت دستگاه جوجه کشی

دستگاه جوجه کشی چیست؟

دستگاه جوجه‌کشی ماشینی است که شرایط پرنده‌ی مادر را برای تخم شبیه‌سازی کرده و تخم‌های نطفه‌دار پرنده یا خزنده را در یک بازه‌ زمانی معین، به جوجه تبدیل می‌کند. این دستگاه دما و رطوبت داخل دستگاه را تأمین و هوای داخل آن را تهویه می‌کند و با چرخش به‌موقع و منظم شرایطی را فراهم می‌آورد که تخم‌ها در طبیعی‌ترین حالت ممکن به جوجه تبدیل شوند.

دستگاه جوجه کشی باید یک محیط کاملا ایده‌آل و استاندارد برای رشد تخم نطفه‌دار فراهم کند. به همین دلیل پارامترهای گوناگونی را به صورت همزمان مدیریت می‌کند. دمای ماشین جوجه کشی باید حدود 37 درجه سانتی‌گراد و رطوبت دستگاه جوجه‌کشی همیشه باید در حدود 55 تا 65 درصد باشد. همچنین اکسیژن مورد نیاز برای تخم‌های داخل دستگاه‌های جوجه کشی بین 10 تا 20 درصد است که از طریق منافذ روی پوسته‌ تخم جذب می‌شوند. در صورت وجود هرگونه نقص و عدم تعادل در این سیستم باعث مرگ جنین شده و راندمان دستگاه پایین می‌آید.

 

انواع ماشین جوجه کشی

دستگاه‌های جوجه کشی از لحاظ کاربرد، سایز و کیفیت متفاوت هستند. به طور کلی دستگاه‌های جوجه کشی در سه سایز متفاوت تولید و به بازار عرضه می‌شوند. دستگاه جوجه کشی خانگی که کوچکترین ماشین است و معمولا از جنس بدنه پلاستیکی ساخته شده و بسیار سبک است، دستگاه جوجه کشی صنعتی که امکان نگهداری تعداد بسیار بیشتری تخم را به طور همزمان ارائه می‌دهد. ماشین جوجه کشی صنعتی، ویژگی‌ها و امکانات بیشتری را نیز فراهم می‌کند. ماشین جوجه کشی نیمه صنعتی اندازه کوچکتری از ماشین جوجه کشی صنعتی دارد و در یک زمان تعداد کمتری تخم را در خود جای می‌دهد؛ اما تقریبا تمامی امکانات یک دستگاه صنعتی را فراهم می‌کند. فاکتورهای متعددی نیز کیفیت و قیمت دستگاه را تحت تاثیر قرار می‌دهد. برند دستگاه، کیفیت قطعات، عایق‌بندی، سیستم تامین‌کننده رطوبت، المنت‌های حرارتی، سنسور، گارانتی و خدمات پس از فروش به عنوان عوامل تعیین‌کننده کیفیت دستگاه و ارزش برند به شمار می‌رود.

 

انواع دستگاه جوجه کشی
انواع دستگاه جوجه کشی

جنس بدنه دستگاه جوجه کشی

جنس بدنه دستگاه یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر کیفیت دستگاه جوجه کشی است. بدنه دستگاه جوجه کشی به این دلیل حائز اهمیت است که وظیفه حفظ دما و رطوبت و محافظت از دیگر قطعات را بر عهده دارد. اگر این بدنه از مواد مناسبی ساخته نشده باشد، سبب هدر رفت انرژی شده و بازده دستگاه به شدت کاهش می‌یابد.

جنس بدنه باید به گونه‌ای باشد که در برابر رطوبت مقاوم باشد و دچار زنگ‌زدگی و کپک و قارچ نشود. از طرفی باید عایق دما باید تا دمای محیط را به شکل یکنواختی  نگه دارد. قابلیت نظافت و شستشو هم از عوامل مهمی است که راندمان و عمر دستگاه را افزایش می‌دهد. در گذشته جنس بدنه دستگاه‌های جوجه کشی  از جنس گالوانیزه بودند که به صورت دولایه و با عایقی از جنس فوم یا یونولیت ساخته می‌شد. وجود لایه عایق از تبادل دمایی بالا دستگاه جلوگیری میکند اما پس از مدتی رطوبت بالای دستگاه موجب زنگ زدگی ورق گالوانیزه می‌شود و بخش میانی نیز به دلیل رسوخ رطوبت دچار کپک و قارچ می‌شود.  جنس بدنه ساندویچ پنل نیز مانند ورق گالوانیزه است. ساندویچ پنل از دو لایه فلزی بالا و پایین و لایه وسطی از جنس پلی اورتان، پلی استایرن، پشم سنگ و پشم شیشه که نقش عایق دارد تشکیل شده است. که جز مشکلات دستگاه جوجه کشی با ورق گالوانیزه قیمت بالاتری هم دارد.

ماده جایگزین ورق گالوانیزه پلاستیک ABS است. این پلاستیک سبک بوده و عایق خوبی برای رطوبت و دما هست. همچنین ABS مقاومت بالایی در برابر ضربه دارد. و به دلیل ذات پالستیکی خود در برابر کپک و قارچ و باکتری مقاوم است. اما نوع پلاستیک به کار رفته در ساخت بدنه مهم است.

سازنده های خرد و کارگاهی ماشین جوجه کشی، جهت کاهش هزینههای تولید خود از مواد پلاستیکی ارزان و درجه دو استفاده می‌کنند. این مواد پلاستیکی بازیافت شده، در مجاورت گرما گازهای سمی خطرناکی را آزاد می‌کنند که موجب مسمومیت و مرگ جنین در تخم‌ها می‌شود.

برخی از تولیدکنندگان دستگاه جوجه کشی به تولید دستگاه‌هایی با جنس بدنه MDF روی آوردند. این جنس بدنه نیز در معرض رطوبت کپگ زده و در اثر گرما گازهای مضرری از خود متصاعد می‌کند. وزن کم و عایق بودن از ویژگی‌های مثبت این جنس بدنه است.

امروزه بیشتر تولیدکنندگان دستگاه‌های جوجه کشی صنعتی و نیمه صنعتی در ساخت محصولات خود از ورق فومیزه پی وی سی استفاده می‌کنند. ورق فومیزه PVC به صورت تخته‌ای با سطح سخت و لایه میانی متخلخل و فومی شکل و از جنس پلی وینیل کلراید است که نوعی پلیمر پر مصرف است.

بدنه PVC در ساخت تجهیزات جوجه کشی
بدنه PVC در ساخت تجهیزات جوجه کشی

استفاده از بدنه PVC برای دستگاه جوجه کشی 

ورق فومیزه پی وی سی و به دلیل پلاستیکی بودن خود به طور ذاتی ضد آب هستند. حالت فومی بخش میانی این ورق‌ها نیز موجب شده تا این ورق‌ها عایق مناسبی برای صدا و دما باشند. همچنین این ورق‌ها عایق الکتریسیته نیز هستند.

به دلیل ویژگی ضد آبی این ورق‌ها قابل شستشو هستند. ذات پلاستیکی این ماده موجب شده تا ورق PVC مشکلاتی مانند رشد کپک، نفوذ حشرات و لکه و خوردگی را نداشته باشند. از طرفی ورق پی وی سی به دلیل خاصیت آنتی باکتریالی خود مانع از رشد میکروارگانیسم‌ها می‌شود.

وزن سبک این ورق‌ها نیز جابه‌جایی دستگاه‌ها را سهولت بخشیده به همین دلیل امروزه بیشتر دستگاه‌های جوجه کشی صنعتی و نیمه صنعتی با این جنس بدنه ساخته می‌شود.

امروزه بسیاری از تولیدکنندگان به این نتیجه رسیده اند که استفاده از صفحات PVC فشرده، بسیار بهتر از چوب و فلز عمل می‌کند. این ورق‌ها نیاز به عایق بندی و یا جوشکاری ندارند و به مرور زمان دچار پوسیدگی و خوردگی نمی‌شوند. با نگاهی به بازار می‌بینیم صفحه PVC و پلیمری به حدی محبوب شده‌اند که بسیاری از تولیدکنندگان برتر دستگاه جوجه کشی در ایران و سایر کشورها  از این مواد در ساخت بدنه دستگاه‌های جوجه کشی خود استفاده می‌کنند.

تولیدکنندگان دستگاه‌های جوجه کشی برای تهیه خرید ورق فومیزه پی وی سی باید به نوع کاربرد، ضخامت مورد نیاز ورق، کیفیت ورق فومیزه، ویژگی‌های کیفی مورد نظر و برند معتبر تولیدکننده دقت کنید.

یونیفوم تولید کننده ورق پی وی سی فومیزه با بیش از 8 سال فعالیت و تجربه در این عرصه مفتخر است که با تولید و ارائه محصولی با کیفیت بتواند سهم بسزایی در بهبود کیفیت این صنعت داشته باشد و در این راستا با ارتقاء سطح دانش و کیفیت و تامین سریع بتواند نیاز داخلی کشور را تامین کند. یونیفوم با شبکه گسترده انبارهای منطقی و نمایندگان فروش، ورق فومیزه پی وی سی را به صورت فومیزه خام، امباس و روکش‌شده در ضخامت‌ها و طرح‌های گوناگون عرضه می‌کند.

تولیدکنندگان دستگاه‌های جوجه کشی صنعتی و نیمه صنعتی می‌توانند برای ثبت سفارش انواع ورق پی وی سی از طریق سایت فرم درخواست خرید را تکمیل بفرمایند و یا برای اطلاع از قیمت ورق پی وی سی و دریافت لیست قیمت ورق پی وی سی، مشاوره و خرید ورق PVC فومیزه با کارشناسان واحد فروش یونیفوم با شماره 02142407400 (10 خط) تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

خروجی نهایی طرح خود را با چند کلیک مشاهده کنید.

cbimage
cbimage
See the final output of your design with a few clicks.
cbimage
Посмотрите окончательный результат вашего дизайна с помощью нескольких щелчков мыши.