cropped-VFR6RSGY8XM5UKKmain_1e0b9eeaddbb21cb6994abfaff0ddc4b
ورق فومیزه PVC و مقاومت در برابر آب و رطوبت

مقاومت در برابر آب

ورق فومیزه PVC و مقاومت در برابر آب و رطوبت

ورق فومیزه PVC یک نوع مواد پلاستیکی است که از پلی وینیل کلرید (PVC) ساخته شده است. این نوع ورق‌ها به دلیل ویژگی‌های خاص خود، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از ویژگی‌های اصلی این نوع ورق‌ها، مقاومت آنها در برابر آب و رطوبت است که آنها را به یک انتخاب مناسب برای محیط‎‌های مرطوب تبدیل کرده است. ورقپی وی سی به عنوان یک جایگزین مناسب برای ورق‌های سنتی در برخی از کاربردها شناخته شده است.

ورق‌های فومیزه PVC با ویژگی ضدآبی خود قابلیت شست‌و‌شو محصولاتی نظیر کابینت‌های آشپزخانه، لاکرهای استخر، یونیت‌های سرویس‌های بهداشتی، کابین روشویی و… را برای مصرف‌کنندگان به ارمغان می‌آورد. این مساله نکته بسیار مهمی برای کاهش هزینه‌های مصرف کننده و افزایش طول عمر , دوام و کیفیت محصولات مورد نیاز مصرف‌کنندگان است که با قابلیت مقاومت در برابر آب و رطوبت ورق پی وی سی قابل حصول است.

همانطور که گفتیم ماده اصلی تشکیل دهنده ورق‌ فومیزه پی وی سی، ماده PVC است که این ماده که نوعی پلیمر و ذاتا آب‌گریز استبه همچنین دلیل ورق پی وی سی دارای خاصیت مقاومت در برابر آب و رطوبت است. از این رو ورق PVC را ورق ضد آب هم می‌گویند. اما چوب به دلیل بافت سلولی که دارد منافذش در زمان همجواری با آب، مملو از آب شده و سپس با تبخیر آب بر اثر حرارت یا گرمای خورشید دچار تغییر شکل و شکستگی و شکاف در سازه‌های چوبی می‌شود.

ورق فومیزه PVC و مقاومت در برابر آب و رطوبت آن از خصوصیات ذاتی این محصول بوده به طوری‌که حداکثر جذب آب توسط پی وی سی کمتر از 5% است و حتی این جذب آب تاثیری بر ساختار مولکولی و خواص مکانیکی ورق نمی‌گذارد و پس از مدتی این میزان رطوبت نیز کاملا دفع و خارج می‌شود؛ لذا مصرف‌کنندگان با خیالی آسوده می‌توانند از محصولات ساخته شده از ورق PVC جهت استفاده بلند مدت در محیط‌های مرطوب مانند سرویس بهداشتی، آشپزخانه، سالن استخر و سونا و خارج از ساختمان استفاده نمایند.

معمولاً ورق پی وی سی ضد آب در شیروانی ساختمان‌ها، به عنوان دیوار پوش و سقف کاذب، پارتیشن‌های سرویس‌های بهداشتی و همچنین در کابینت‌های آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی و همچنین ساخت لاندری روم و کابینت‌ها و میزهای محیط‌های آزمایشگاهی به کار می‌رود. به دلیل خاصیت ضد آبی، این محصول ضد قارچ و کپک هم هست و از طول عمر بالایی برخوردار است. این ورق‌ها به عنوان پوشش‌دهنده‌های داخلی و خارجی ساختمان‌ها نیز استفاده می‌شوند و باعث محافظت از سازه در برابر نفوذ آب و رطوبت می‌شوند. همچنین، در صنایع حمل و نقل، ورق ضد آب به عنوان پوشش دهنده سطوح داخلی و خارجی وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این، این نوع ورق در صنایع غذایی، پزشکی، کشاورزی و حفاظت از محیط زیست که در معرض رطوبت هستند نیز کاربردهای متنوع دارد.

به طور کلی می‌توان گفت ورق فومیزه پی وی سی ضد آب به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود مخصوصا مقاومت در برابر آب و رطوبت، به عنوان یک جایگزین مناسب برای محصولات سنتی مانند چوب، MDF و … در بسیاری از صنایع شناخته شده است. با توجه به مزایا، کاربردها، طول عمر و توانایی‌های این نوع ورق، می‌توان گفت که استفاده از آن در صنایع مختلف به دلیل کارآمد بودن و صرفه جوئی در هزینه‌ها، بسیار توصیه می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

Your email address will not be published. Required fields are marked

خروجی نهایی طرح خود را با چند کلیک مشاهده کنید.

cbimage
cbimage
See the final output of your design with a few clicks.
cbimage
Посмотрите окончательный результат вашего дизайна с помощью нескольких щелчков мыши.